Dr aan met 't spek - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlou Koehorst - WaarBenJij.nu Dr aan met 't spek - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlou Koehorst - WaarBenJij.nu

Dr aan met 't spek

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

22 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Ik moet zeggen het is erg leuk om jullie lieve berichtjes te lezen onder mn lappen tekst! Bedankt daarvoor. Inmiddels ben ik alweer wat geswitcht van locatie, maar ik zal beginnen waar ik gebleven ben.
Na de prachtige campspot in de Grampians zijn we verder gereden naar Baroka lookout, waar je platte landschap ziet overgaan in het bergachtige gedeelte, je als Simba van the Lion King op een rots kunt staan. Dit was 11-1, dezelfde dag verder gereden naar de prachtige mc Kenzie falls! Waar we al naar beneden klimmend bij een heerlijke plek kwamen voor wat aangename verkoeling. We hadden ons badpak niet aan helaas maar toch weerhield het ons niet om een dikke teen in het water te steken, of zelfs als 2 ervaren bergbeklimmers langs de rand van de waterval, beneden dan, te klimmen en op een imposant kiekje te komen vanaf de overkant.
Een paar uur later veranderde het weer aanzienlijk, al kauwend op mijn gefrituurde runderschnitzel moesten we verkassen naar binnen omdat het begon te storten, citroentaartje na, hop hop daar gaan we weer. Heb toen een heel stuk gereden (voor mn gevoel dan) tot aan een klein dorpje waar ze nét een supermarkt hadden en een public toilet. Eveneens erg aardige lui die gelijk zien dat wij hier niet vandaan komen..goh..en wat aanbevelingen doen binnen dat dorp. Weet de naam niet meer. Wat ik wel weet is dat het verrekte handig is om een 4wd te hebben, waar we dus niet in reden op die wegen, want de weggetjes waren breed genoeg voor 1 auto. Komt er een tegenligger moet je dus zeker voor de helft in de berm, met een 4wd jakkeren ze gewoon vol gas langs je heen.
Enfin, het openbare toilet heeft een naaldencontainer aan de muur hangen voor gebruikte naalden, zegt wel wat over de problematiek in sommige kleinere dorpjes. Na een klein omweggetje gemaakt te hebben van een uur, gezien de navigatie nog op een andere plaats ingesteld stond, kwamen we erachter dat we nog iets minder dan een kwart tank hadden en dat we geen water hadden gehaald.. wauw, spannend..living on the edge.
Ons laatste avondmaal samen, ergens bij Wensleydale in the middle of no where, was pan-nen-koek. Man wat smaakte dat goed! Grootste lol gehad met Nikki haar selfie-stick, wat legubere foto's als resultaat, buikpijn van het lachen ook! Al water besparend te werk, Goon drinken dus, en al gauw was Henk onze huis-kangaroo in leven geroepen. Die zat rustig 10m van onze tent af in het bos te eten. Een laatste nachtje op de harde matten in het busje, waarna we 'op hoes an' gingen.
12-1 Happy birthday mama! Goed om het thuisfront even aan de telefoon te hebben en te horen hoe het met iedereen gaat.
Daar zijn we weer, XBase als hostel tot en met de 16e. Nikki vond een advertentie voor een kamer, om de hoek op Acland st. voor 150$ per week, spotgoedkoop dus;)! Gelijk maar gebeld met de eigenaar en lekker impulsief besloten dat we hier wel willen wonen de komende 1,5 maand! Praktisch aan het strand, what else do we need in life??
Na nog maar een of twee avondjes te zijn wezen stappen was het zondagochtend toch wel errrrrg vroeg uitchecken voor 10u 's ochtends.. mam hiel dr verjaardag voor de familie, super moment om te beeldbellen via Facebook. Wat een uitvinding is het ook:) Doungha had ook in de gaten dat ie mij hoorde, zielig dat zo'n lobbes dan gewoon van slag raakt. Ja die mis ik wel!
De inhuizing verliep soepel zondag, tot half 6 's avonds in bed te hebben gelegen zijn we een random tentje ingelopen om wat te eten. Klein kneuterig, Indiaas, Nullfaur heet het. My god, wat was dat goed!! Zelfs Nikki die niet heel snel onbekende dingen eet was verkocht, inmiddels kennen ze ons gezicht wel daar. Naja dat gaan we vanavond zien:p FEEST.

Sinds we in ons 'appartement' zitten hebben we besloten om toch echt maar weer eens gezond te gaan doen. Om de dag hardlopen en oefeningen, speed rope (springtouw dus) gekocht, gezond eten ingeslagen. Na elke ronde hardlopen, uitlopen door de drukke winkelstraat. Werkt echt motiverend om al die mensen dat eten in hun mik te zien schuiven. "jaaaaa je kunt 't nog wel hebben joh!!" Heerlijk.
Uiteraard gingen we deze week ook wel een keer voor de bijl nadat we bij onze ex-roomie Jonas wat gingen eten bij zijn nieuwe woning, die king size sundae caramellllhhhhhh van de Mac zijn niet te geloven zo goed. Over frequentie niet gesproken die avond.

Dus, inmiddels al prima ingeburgerd in ons fantastische kamertje, wificode gekraakt omdat de verbinding zo traag als dikke stront in een nauwe trechter was. Wat huisgenoten leren kennen, brandmelders omzeild..wat een leven;)
Oh! En nog een leuke verandering, ik heb besloten om de auto van Priyanka over te kopen, op die manier verder te reizen, samen met Nikki. Het was even een hersenkraker, wel doen, niet doen. Wat als ik toch iets anders wil na een tijd? Zit je wel aan elkaar en aan de auto vast. Al die prachtige vooruitzichten waar we naartoe gaan, na Maitreya festival wat farmwork zoeken in West Australia..en tot die tijd zijn we gewoon nog een beetje lazy qua werk;) Gewoon, omdat het kan!! Dan met de auto naar het westen, simpelweg dé beste manier om te reizen in Australië. Nee ik kon de gedachte niet aan dat er anders een kijker zou komen om eventueel te kopen.. plus, in februari/maart is het zo dat er wat planeten op een lijn komen te staan, en we the Milkyway tevens in al haar pracht te kunnen aanschouwen, zou het ech zo zijn als op de foto's? Volgens Nikki wel, zij heeft het 1x gezien en zal haar hele leven blijven zoeken vertelt ze in al haar enthousiasme.
Voor nu hou ik het hierbij, jullie lezen vanzelf weer van me. Groetjes thuis;) cheers xx

• 22 Januari 2016 - 05:54

Lau:

Lieverd♡♡

Wat leuk om te lezen weer, mooi dat je nu even vastigheid hebt voor t slapen & je mobiel bent

• 22 Januari 2016 - 05:55

Lau:

Love you & doe voorzichtig

• 22 Januari 2016 - 07:33

Sel:

wat een prachtverhaal weer...
    als ik t filter en ik haal alles eruit wat ik mooi vind, dan blijft het verhaal ongewikzigd, behalve die naalden.... brrrr.... haha. ook dat is life....
    dag pauwtje

• 22 Januari 2016 - 08:14

Rick:

haha, wat kan je tof schrijven! enjoy schatje, :)

• 22 Januari 2016 - 08:14

Rick:

ps: een fotoverslag zou wel de puntjes op je i zetten bij het verhaal!

• 22 Januari 2016 - 12:01

Marvin:

MOoi verhaal

• 22 Januari 2016 - 12:05

Elise:

Heej Marlou,

Wauw, wat een leuk verslag weer! Komt de Room for thougt en de JBL box goed van pas?
    Heerlijk zo te leven omdat het kan..;) Enjoy!

• 23 Januari 2016 - 11:46

Ees Pierik:

hoi lieve globetrotter wat een gezelligheid lees ik doe verstandig en voorzichtig en geniet van al het moois .lieve groetjes .

• 23 Januari 2016 - 21:40

Marloes:

Hey Loutje
    Wederom een verhaal waar je zo heerlijk tussen de regels door kunt lezen! Jij geniet! Super! Nog veel meer gaan doen! Had je trouwens al ontdekt dat de goonbag prima als kussen functioneert?

• 24 Januari 2016 - 14:42

Hetty:

Hallo Marlou, ik vind het erg leuk om je reisverslag iedere keer te lezen. Jullie genieten behoorlijk en dat is ook de bedoeling van zo'n prachtige reis. Geniet en doe voorzichtig. Hugs.

• 30 Januari 2016 - 20:31

Jacqueline:

Hoi marlou,

Leuk te lezen wat jij daar allemaal uitspookt.
    mw V heeft het kaartje gehad,
    ze was er heel blij mee!

• 09 Februari 2016 - 16:49

Ees Pierik:

MARLOU WAT EEN HEERLIJKE VERHALEN EN MOOIE BELEVENISSEN IK GENIET ERVAN DOE VOORZICHTIG EN GENIET VAN DAT PRACHTIGE CONTINENT LIEVE GROETJES ,EES.

• 16 Mei 2016 - 12:32

Ees Pierik:

hoi marlou wat een gezelligheid en wat kun je leuk schrijven bewaar het je kunt er als je terug komt een prachtig boek over schrijven valt veel geld mee te verdienen .haha want tegenwoordig schrijft iedereen een boek dus waarom jij niet.marlou ik wens jullie samen nog heel veel lol en ondernemingsgeest geniet ervan.liefs ees.