Plofkip kerst - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Marlou Koehorst - WaarBenJij.nu Plofkip kerst - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Marlou Koehorst - WaarBenJij.nu

Plofkip kerst

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

26 December 2015 | Australië, Lakes Entrance

Dag lieve allemaal die nog steeds vol smart zitten te wachten op een volgend verhaal, waar was ik gebleven! Oja, Sydney, de Hostel Fabriek, Wake Up. Geweldige aanrader om geld te spenderen aan wakker worden, of liever gezegd wakker blijven. Die Engelsen maken je het niet makkelijk, tevens is die aico nog altijd een ding om over te vallen. Nouja, na alle drukte zijn we met zn 4 vertrokken uit de stad, eerst de auto opzoeken in het mooie Bondi. Priyanka en Nikki hebben een Mitsubishi Pajero gekocht, including 2 surfplanken. Mariska, die met ons meereist tot aan Melbourne, heeft zich ook toegevoegd.

Maandag 14 op dinsdag 15 voor het eerst gekampeerd op een free-camp site in Megalong, nadat we allerlei kampeerartikelen bij de K-Mart hebben ingeslagen, want ja een tentje voor 15 dollar, slaapzak, luchtbed..bestek, pannen, gasflessen, metalen drinkbeker en weet ik veel wat nog meer voor weinig..prima toch? Ja, als je geen regen hebt. Tentje lek bij het labeltje en een bijna-dood-ervaring voor Nikki en mij aangezien ons 'dakkapelletje' niks door liet aan wind. Wat nu wel anders is, maar daar kom ik nog op terug. Even goed wel één met de natuur, óók nog een super leuk boekje gekregen om in te schrijven, nog voor m'n verjaardag. Want ze hebben me aangestoken met dat schrijven!

Nadat die eerste eenwording met natuur, cq. regen ons toch wel wat begon te irriteren zijn we verder gereden naar Katoomba, YHA hostel gepakt, harstikke leuk en naar verwachting. De 3 gezusters bekeken in het prachtige Blue Mountains natuurpark, helaas ook hier slecht weer. Ten tijde van dit slechte weer was er een tornado in Sydney, yes we did survive ;)! Intussen van allerlei zaken die nog moesten gebeuren voor de auto, check-up om een 'pink slip' te krijgen, zodat je verder mag rijden en je jezelf kunt verzekeren. Daarna nog eens het op naam stellen. Met als noodlottig tussenstopje, het Keiraleigh hostel in Katoomba op 17 dec.

Eerste indruk: shabby uitziend huis, wat verwaarloosde gevel. Hounted hostel! Bij binnenkomst: ieuw hondenpies lucht..ach wel leuk gedaan al die frutsels en gezellige hippie dingen. Eigen kamer met zn 4, primaaa. Hartelijk ontvangst, open relaxede mensen, gezelligheid, knus hippie achtig tuin gedeelte overdekt met zijl waar iedereen bij elkaar zat. Zo hoort het!! 'Niemand blijft hier maar een een nacht.' Was de reactie op ons antwoord. Mariska en ik lieten ons niet uit het veld slaan door kakkerlakken op de kamer, de gezelligheid had de boventoon. Nikki en Priyanka reden de volgende dag verder, wij boekten nog 2 nachten bij en sliepen op een andere kamer, zonder kakkerlakken welteverstaan;) De volgende avond zou het feest zijn: vrijdag 18 dec. Afscheid van een van de mannen, b-day van een van de vrouwen. Er werd voor 20 man gekookt door 2 chefs uit Grun, begeleid door de Italiaanse dames. 4 verschillende gerechtjes, erg goed. Nog meer gezelligheid, wijn bij het kampvuur, gitaarspel, goede gesprekken. Vrijdags en zaterdags mooi op het strand gelegen, winkeltjes bekeken, and so on. Zondag afscheid genomen en de bus gelukkig gefixd naar Batemans Bay, waar we opgepikt werden met de auto.

En toen was het alweer maandag 21 december, Kioloa beach, prachtig strand kamperen op een betaalde camping maar wel mooi tussen de kangaroos! Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bereik met Vodafone overigens.. vandaar. Gister in Batemans Bay geweest, tips opgevolgd en zo zaten we mooi uit de wind te koken bij de kampung. Helaas zou er alleen maar regenachtig weer blijven daar, dus vertrokken we vanochtend optijd richting het zuiden.

Vanavond na 6u rijden aangekomen bij Pettmans beach, via een offroad zand/steenweggetje aangekomen bij een free camp site achter de duinen wederom. Wel mega wind!! Maar het ging voorspoedig, een beetje gemorrel met de juiste plek vinden, de tentjes snel opgezet, gekookt en gegeten in de auto. Woest ruige zee (voor mijn begrippen dan), leeg strand en nu in de tent aan het hannesen op mn tablet. Er is voldoende frisse lucht dat door de dakkapel komt, zo niet zand. Kijken of we er morgen nog steeds staan. Ook hier geen internet, wel slangen volgens de Turkse buren. Ik vind het wederom mooi. Tot 4G. Bis bald:)

Nou, dat 4g bleef dus nog mooi even uit, toch hadden onze turkse buren een goede tip, de vis spot die ze gebruikten was een verhulde internetplek! Iets bereik, maar niet voldoende om mn blog te uploaden helaas. Wel heerlijk zonder enig gemak van elektriciteit of stromend water tot en met eerste kerstdag 's ochtends gebleven, op een gegeven moment gaat dat niet douchen gevoel gewoon weg!!..Oké grapje. Een dikke leguaan in de boom, een huge ass spin in de autodeur (voor mij wassie giftig), miljoenen vliegen om je heen..ja dat was wild. Nadat we bijna door ons eten en drinken heen waren zijn we vertrokken naar Lakes Entrance, om 1e kerstdag te vieren. Mooi, douchen, luxe dineren, wijntje erbij.. ja de enige 2 essentiële winkels die geopend waren, waren de KFC en een drive-through-bottleshop. Concept waar we tamelijk enthousiast van werden, volstrekt normaal hier. Net als die buslading vol Aziatische mensen bij de KFC, towerstacker burger ging er bij mij wel goed in. Desalniettemin weer een gezellige avond gemaakt met de buren, stuk verderop op het terrein. Vanochtend besloten om nog een nacht te blijven aangezien het weer regenachtig is, en er veel korting is op "Boxing day", soort van Black Friday. Evengoed, ik vermaak me super, mocht het anders lijken door mn "ondertoontje"...
Nu m'n bed uit komen, het had heeeel veel erger gekund;) Fijne kerstdagen, op naar oud en nieuw.
Next stop: Wilsons Promontory National park

Mooi verhaal Marlou!! Je kunt wel schrijven

• 29 December 2015 - 18:06

Ingrid L:

Beste Marlou,

Geweldig wat jullie allemaal doen en meemaken en het reisverslag is top. Zal je zo nu en dan blijven volgen. Geniet van je lang gekoesterde droom en maak het waar.

Veel liefs Ingrid l

• 31 December 2015 - 00:34

Jeroen:

Blijft leuk om je verhalen te lezen Marlou...vulle wille..

• 31 December 2015 - 19:06

EES PIERIK.:

MARLOU VEEL DOUCHEN IS OOK NIET GOED VOOR JE HUID VROEGER GEBRUIKTEN ZE VOOR DE STA.... SORRY LICHAAMSGEUR VEEL LOTION DUS EEN AANRADER.GR EES.