Vol verwachting klopt ons hart - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlou Koehorst - WaarBenJij.nu Vol verwachting klopt ons hart - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlou Koehorst - WaarBenJij.nu

Vol verwachting klopt ons hart

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

13 December 2015 | Australië, Sydney

Na een week in Sydney en daarbuiten te hebben gezeten, werd het wel tijd voor een update dacht ik zo! Want ja, alle goedbedoelde vragen en verhalen die ik krijg, de telefoon voelt als verplichting..dus no hard feelings, ik ben met geheel andere dingen bezig dan in het kleine Nederland. Het tijdsverschil van 10uur kan ook lastig zijn soms. Van jet lag overigens totaal geen last gehad.

Even kort:
Vlucht? Emotionele start, lang, educatief, voedzaam, relaxed! Het is me 100% meegevallen.
Sydney? Groot, schoon, mooi, bruizend, afwisselend warm, tou-ris-ten..oh en Asian people everywhere..Twentenaren ook trouwens.
Hostel? Groot, schoon, bruizende Engelsen, snotteren van de "aircon", veel Dutchies leren kennen. Vooraf aan de vlucht al, en zo ging het door. Maandag een tour door Sydney, Darling Harbour, Botanic Garden, Opera House met de Sydney Harbour Bridge op de achtergrond.

Tijdens de tour door Sydney, super goede klik met Priyanka en Nikki, met hen ga ik sowieso mijn eerste deel van de reis maken. Hopelijk maandag meer te weten over een 4x4 Toyota landcruiser..vanmiddag via via via contactgehad met een Australiër die zijn auto wil verkopen. Er is veel vraag naar 4x4's, dus hopen dat de auto goed door de keuring komt morgen en we op pad kunnen! Rondtrekken richting het zuiden, in grote lijnen the Blue Mountains, Melbourne, Tasmanië!! Om daar oud en nieuw te vieren op het Falls Festival, in Marion Bay.. kunstzinnig, creatief, muziekaal, free minded, gaaaaaf. Vervolgens naar de westkust. Wel met een goed stukje outback erbij, waarbij die Toyota goed van pas komt. De meiden hebben al een aardige route uitgestippeld. Ook daar een festival met hopelijk wat werk voor ons, Maitreya Festival in Victoria. Ook zo'n gek creatief gebeuren. Nikki en Priyanka gaan heel Australië rond, tot waar ik mee ga? We'll see.

Deze week ben ik natuurlijk jarig geweest, dinsdags vierde ik dit op de catamaran in de haven van Sydney. Ik realiseerde me ook pas 7 dec kwart voor 12 's avonds dat ik bijna jarig zou zijn, gek om zo ver weg te zijn. Toch is er voor me gezongen, werd ik gefeliciteerd en kreeg ik zelgs een chocoladetaart:)

De eerste dagen had ik wel even wat moeite met starten, niks is concreet en ik voelde me raal..ja raal..want die eigen woorden blijven vertrouwd;) In ieder geval, raal van de airco dus. Inmiddels al 3 verschillende bedden gehad, en nee niet meteen het slechtste van me denken. Woensdag gingen we naar basecamp waar we in een prachtige omgeving verbleven, dicht bij Nelson Bay. Hier van 30m. hoge zanduinen gegleden, gehiked, gesurfd!! (Ja dit ging toch best goed). Ook nog een onwijze storm gehad waarbij in Nederland waarschijnlijk code zwart voor was afgegeven, ramen en deuren sluiten..ja dat was leuk snachts de tent uit, niet verstrikt raken in die pop-up spinnewebben, MET spin. (De zak(bouw)lamp van pap kwam al menig maal goed van pas) Niet struikelen over Josie the kangaroo. Zijkanten dicht van de tent anders waren we denk ik verdronken. Enfin, in de natuur had ik pas vakantiegevoel, hier in de stad niet zo. Dat je op Base Camp moet opletten op je spullen zodat die kangaroo het niet jat, vechten om je eten met de possums..ja dat is voor mij ultiem. Zodadelijk nog maar eens een poging wagen om fancy uit de hoek te komen met dat weinige aan deftige kleding dat ik mee heb. Dus 3 backpackkroegen langs, een paar free drinks..ach, dat verliep gisteravond ook wel soepel. Inmiddels zijn we namelijk weer terug in Sydney, het zelfde hostel maar een andere kamer.

Vooral in het stapelbed klimmen is leuk, s'ochtends weer vroeg wakker..je raakt er aan gewend eigenlijk. Inmiddels is het zondag, fancy uit de hoek komen is gelukt gisteravond. Vandaag staat er een beach tour op de planning, maar ik ga lekker chillen op Bondi beach, verder niks!

Dus, voor nu laat ik het hierbij, volgende week zal ik weer even mn best doen voor alle geinteresseerden. Hopen dat we een beetje internet houden wanneer nodig! En dan nu de waarschijnlijk te vaak gemaakte klassieke, afsluiter van het eerste blogje van een onervaren reiziger in Australie.. G'day mate!!

  • 13 December 2015 - 01:44

    Lau:

    Mooi om te lezen leukerd♡

  • 13 December 2015 - 05:12

    Iwan:

    Haha, leuk verhaal Lou!! Veel plezier down under!

  • 13 December 2015 - 09:53

    Jet:

    Wat kun jij schrijven zeg! Wat een onmeunig

  • 13 December 2015 - 09:54

    Jeroen:

    Gaaf Marlou, op de eerst plaats vind ik het leuk om dit te lezen wat je allemaal doet en tevens nieuwsgierig om te weten of je reis goed verloopt.
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dit " supergaaf " voor je is, je bent hier ook wel de persoon voor.
    Nou ik wens je good luck, en veel reisplezier met je " Mate's " aussie.....

  • 13 December 2015 - 09:54

    Jet:

    Haha, ik deed iets verkeerd...

  • 13 December 2015 - 10:40

    Ulrike:

    Ontzettend leuk om te lezen allemaal. Veel bekende dingen ook. Enjoy!

  • 13 December 2015 - 15:51

    Hetty :

    Leuk om je reisverslag te lezen.... Zo te zien heb je al lekker genoten van al het moois en de avonturen. Gelukkig heb je geen jetlag gehad, wat vaak wel is als je naar het oosten vliegt.... Fijn te horen dat de eerste dagen al zo goed bevallen zijn..... Ga zo door met genieten....

  • 19 December 2015 - 12:34

    Oom Bertus:

    Veel succes Marlou we wensen je een gezellige Kerst en een goed en gezond nieuwjaar groetjes Oom Bertus en tante Cilia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 01 Dec. 2015
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 7895

Voorgaande reizen:

05 December 2015 - 05 December 2015

Down under

Landen bezocht: